X-PLANE 11 útjaim

X-PLANE 11 útjaim

Budapest - Kolozsvár (LHBP-LRCJ)

2021. szeptember 18. - _Gery_

Sziasztok!

A ma esti utamról számolok be most. Az IVAO hálozatán repültem, így majd pontos útvonalat is tudok nektek mutatni. Én a MALÉV 864-es járatát teljesítettem Kolozsvárra. 

A felszállás: 31-es bal pálya volt használatban a felszállásra. Mivel a szél 270°-ról fújt. Előttem a Ryanair 524-es járata szállt fel így összesen 1 percet csúsztam a felszállásal. Mikor elfordult nyugati irányba ez előttem a levegőbe emelkedő 737-800-as én következtem. Rátoltam a TOGA-t és már gördült is a vas. Az erős szelek miatt kicsit használnom kellett a bal lábamat mivel erős oldalaszél volt. A felszállás simán ment. Elemelkedtem a betonról és már jöttek is be a futók. Emelkedés közben megcsodáltam a belvárost.

( A képek nem a legjobb minőségűek, mivel este volt :) )

Az emelkedés gyorsan ment, mivel a rövid útvonalon kevés volt az üzemanyag és az utas is. Már az eljárás végére az utazómagasságomon, FL330-on voltam. Egyébként a VETIK2G eljárást repültem, ami egyébként nekem egészen furcsa, ahogy a képen is látszik, kivisz eléggé észak-keletre.

 

Útközben csak egyetlen waypoint-om volt, mégpedig NARKA. Ami után nemsokkal már ereszkedtem is. Meg is kértem a Bukaresti radar irányítást, hogy adjon egy alacsonyabb magasságot. Egyből FL130-ra engedett az ATC. Majd, amikor ezt elértem tovább engedett 6300 lábra, viszont ezt el kellett érnem EBILO pontig. A nagy hátszél miatt légféket is kellett használnom. Ezen a pontom majd át is adott a kolozsvári toronynak. Be is jelentkeztem, egyedül votam a lgétérben úgyhogy nem volt semmi bonyodalom.

( Jobb hosszúfalon 25-ös irányból )

A baseturn-t a torony adta ki nekem, korábban mint ahogy az ATSOS1X eljárás szerint lett volna, szóval meg is köszöntem neki. A final simán ment, elkaptam a locolaizer-t majd a siklópályát is. -173 láb/perc-es leszálással megérintettem a betont, majd óvatosan leengedtem az orrát és kinyitottam a sugárfékeket. Majd a pálya végén lévő Foxtrot ponton elhagytam a kifutót és begurultam az 1-es Apronra.

( Begördülés az 1-es Apronra )

Az Apronon egy nekem tetszőleges állóhelyet választhattam. A választásom pedig a 3-asra esett. így követve a marshaller utasításait pontosan a vonalra álltam.

( Hajtóművek leállítva, az utasok kiszállítása kezdődhet! :) )

Ennyi lett volna, köszönöm az olvasást,

Gergő

Ui.: Akit érdekelne, itt az útvonalam: VETI2G VETIK DCT NARKA DCT ATSOS ATSO1X

A kezdet

Sziasztok!

Ez az X-PLANE 11 útjaim blog első bejegyzése. Itt, útjaimról való beszámolók, értékeléseket fogtok majd látni.

Kicsit magamról: Gergőnek hívnak és nagyon szeretem a légiközlekedést. A szimulátorozást kb. mióta az eszemet tudom már elkezdtem. Még szerintem 2 éves sem voltam amikor apukám beültetett a Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight elé. Életemben előszőr kb. 0,5 évesen repültem egy Cessna 172M típusú kisgéppel. Emellett életemben rengeteget repültem a Scheibe SF25C Falke  és Cessna 152-es jobb 1-ében. Jómagam idén ősszel kezdtem a vitorlaképzést. 

 

süti beállítások módosítása